lørdag den 24. oktober 2009

For ganske kort tid siden, tikkede en besked ind på telefonen, smågrinende tog jeg den og troede den var fra C fordi han sku ha hjælp til noget m maden, men næh nej.. så går ud fra han selv ku finde ud af det, burde heller ikk være et problem for ham :)

Beskeden var derimod fra min "faster", min morfars søster.. blev helt glad for i bunden stod der "knus din faster k.." ej det var dejligt og jeg følte lidt.. er der nu endnu en af mine morfars søskende som begynder at se mig som værende ikk passende helt ind som jeg er biologisk...! Det var dejligt.. og samtidig tankevækkende...

Min familie er en del kompliceret, og så alligevel ikke...! For mig har folk de navne jeg er opvokset med og derfor ikke de navne som de i realiteten betyder for mig..!

På min fars side af familien passer det sådan okay fint nok.. selvom ja de ikk har været så meget inde i mit liv..! Pga min far døde da jeg var 10år. ergo det er snart 14år siden..! Men de første 10 år af mit liv så jeg heller ikke meget til dem.. Min farbror er/var stofmisbruger ligesom min far, han formåede dog at holde sig væk fra os, pga han ville ikke have vi skulle se ham sådan.. så jeg har ikk set ham/husker ikk at have set ham, før efter han blev clean.. og har nu været det i over 14år nu :) vildt flot..! Min farmor og lille farfar boede i frederikshavn, hvor min farmor stadig bor og lille farfar er begravet, men de viste ikke den store interesse i at komme ned og besøge os, så min mor valgte kun at tage derop om sommeren også... for hun mente ikk det var hende der skulle komme hver gang..! Min farfar + hans kone boede i Århus, men hun havde forbudt min farfar at se os pga min fars misbrug, til trods for at min far og mor ikke boede sammen, så ham så vi kun i smug, når han var på arbejde og lige i nærheden, han kørte som sælger, så det var i perioder vi så ham, indtil de blev skilt, kort før min far dør...! Min far ja ham har jeg også kun set i glimt i perioder af livet.. elsker ham og savner ham, men en faderfigur for mig har han aldrig været... den har min morfar og onkel haft i stedet for.. mest min morfar.!

Min mors familie er en familie som jeg har tæt tilknytning til... bortset fra min mor selv og hendes kæreste + hans familie, for dem er vi vidst ikk fine  nok til (de har røven fulde af penge) men ja vi blir ikk inviteret med dertil og vi samles ikke til noget.. så ja wierdo familie..! Derimod min mormor og morfar er jeg utrolig tætte på, de hjælper mig så meget som de kan og er der altid for mig hvis jeg har brug derfor, ligesom de alle dage har været... selvom det også har kostet dem meget..! Det er dem som er MINE FORÆLDRE :) det er dem som jeg ser har opdraget mig og været med til at påvirke mig i den gode retning.. som så er blevet blandet med det dårlige fra min mor og far..! Min moster, ser jeg som min storesøster og hendes mand/min onkel som værende min svoger, samtidig med at han har hjulpet m at opdrage mig, taget over hvor han har kunnet se der manglede noget, uden at tage alt for meget over...! Deres børn er jo mine kusiner og fætre, men jeg ser dem mere som mine niecer og nevøer, nogle jeg skal lære om livet, passe på og være der for..! Min mormors søstre, især hendes storesøster Solveig, som desværre er død for et par år siden, så jeg som min moster, en rigtig en, sådan en som var der uden at være der for meget, men bare sådan lige til pas.. hendes børn ser jeg også som mine kusiner... og hendes enkemand som min onkel..! De andre af min mormors søskende har jeg ikke været så tætte på, kun i perioder... men de er stadigvæk Moster J og L, og da Jo levede var hun også moster Jo. :) Moster Jo og Moster L's børn har jeg aldrig set som kusiner/fætre, de er for gamle og kontakten har ikke været der..! Hvor moster J's børn ser jeg som reserve kusiner.. de har været en del i mit liv engang, men er det ikke mere..! Så på mormors side er det kun moster S's piger der er tilbage, men det er også fint, altid dem jeg har været tættest på :)

På min morfars side, ja der føler jeg bare jeg er placeret forkert... min mor burde slettes og jeg rykkes derop i stedet for og så ville resten passe...! Har været der meget sammen m dem og altid fulgtes med mormor og morfar i stedet for mor, altid været med rundt til fødselsdage, konfirmationer osv selvom det kun var børnebørne og ikke oldebørnene(som jeg jo biologisk er) som hørte til der.. Oldemor reagerede ikke altid på "oldemor" men hvis jeg sagde "bedstemor el farmor" til hende, så reagerede hun..! Jeg blev også tit forvekslet med at være barnebarn i stedet for oldebarn, fordi aldersmæssigt der passede jeg dermed... i hvert fald med nogle af dem, de eneste som jeg ikk føler som mine fætre/kusiner der er min morfars storesøsters børn, de er for gamle og holdte sig i en lang årrække sig ude af familien, så derfor..! Men ser dog stadig hende som faster.. ligeosm jeg gør med resten af mine morfars søstre og onkler for hans brødre :) oldemor og oldefar er ekstra bedsteforældre :)

Og så for at gøre det mere indviklet, så fik jeg jo hurtigt en ekstra familie i min mosters mands familie, i hvert fald hos hans far + hans kone.. de blev mine "farforældre" fordi de var der og jeg tit var med derude når min mor sku besøge min far el var på arbejde el anden grund dertil...! Så har altid følt en tilknytning dertil..!


Hold da fast noget volapyk rod, tror jeg det ser ud til udefra, men i mit hoved er det jo normalt.. betegnelser for folk er bare det jeg er opvokset med.. ikke andet..! For ja så skulle en del jo have anden betegnelse og det ville være mærkeligt, selv for mig..!


Nå det tog en drejning i andet retning end jeg havde regnet med.. det var ikk lige meningen... men sådan sker det jo nogle gange..! Jeg vil slutte for nu.. spise lidt frosties og sætte LOST på dvd'en har slet ikk fået set det, hverken igår el idag.. tror jeg er blevet syg.. haha.. (eller det er jeg jo også fysisk, burde nok kontakte en læge fordi det er symt som sidst.. men ja gider bare ikke... og tror sku også folk tror jeg er hypokonder og det gider jeg sku ikke.. så jeg lader være, og æder piller og smør mig i stedet for.. men av fuck shit det gør pisse hamrende ondt)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar